tisdag 29 januari 2013

Vecka 2.

På torsdag har det gått två veckor sedan jag började på mitt nya liv. Är faktiskt ingen diet jag håller på med snarare tvärtom. Har i flera år hållit på och försökt gå ner i vikt, haft ångest över mat, överdrivit med träning & mat etc. Ja listan är fruktansvärt lång. Jag vill inte leva så längre. Jag vill kunna äta vad jag vill utan att få det minsta ångest.

För man kan faktiskt äta allt man vill, så länge man inte alltid gör det och detta måste jag bara få in. Så nu försöker jag lära min kropp att äta när jag är hungrig och äta tills jag är mätt. Låter basic men är väldigt svårt när man under flera år befunnit sig i ett sjukt tänk. Det läskiga är att jag faktiskt har haft ätstörningar, ingen kan se det men om någon hade kunnat se in i min hjärna eller sett mitt beteende ibland så hade de tydligt sett att jag varit sjuk. Eller är sjuk. För man blir inte av med ett sånt här inövat mönster på två veckor. Fast det positiva är att jag redan nu känner att jag har ett annat tänk och det känns helt underbart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar