torsdag 31 januari 2013

69.8

Under 70 - check!

Helt underbart. Nu kör jag ett kilo i taget, så nästa mål är under 69. Men kommer inte tappa så mycket till nästa vecka utan nu räknar jag med max 0.5 kg/veckan. Svårt att tappa mer på ett hälsosamt sätt när man egentligen är "normalviktig" och vill inte ställa för hårda krav utan jag vill ge mig själv och min kropp en chans att lyckas.

Nu har jag alltså gått ner 1.1 kg på två veckor. Låter inte mycket men jag har ju inte heller gjort mycket och har inte heller mycket att gå ner. Nu är det mindre än 5 kg. Det var flera, flera år sedan jag vägde så lite. Minns inte sist jag vägde så lite men fy fan vad skönt det ska bli att bli smal igen. Känns som jag inte varit mig själv de senaste 7 åren. Längtar så mycket efter att kunna ha på mig vad jag vill igen, att kunna få sätta på sig kläder man tycker är snygga och inte behöva slänga på en kofta för att dölja armarna eller att alltid ha "oversized" kläder för att slippa visa upp sin kropp. Sjukt.

Men snart är det slut på det. Nu kör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar