söndag 16 september 2012

Resultat.

Jag har ju som sagt tidigare tränat och ätit bra men tyvärr har jag aldrig kommit in helt i gunget. Jag vill inte hålla på att periodvis äta och träna bra utan jag vill ALLTID ha en sund livsstil. Men för att jag inte ska ge upp denna gång utan hålla hela vägen tror jag det är viktigt att jag kommer bort från mina tidigare misstag.

1. Jag ska gå ALL-IN. Men det gör inget om jag äter något onyttigt så länge jag inte kränger bara för sakens skull.

2. Jag måste inse att om jag tränar och äter bra så kommer resultaten att synas. Det tar lite tid bara. För mig är det viktigt att se resultat och därför ska jag väga och framförallt mäta mig regelbundet, dock inte för ofta. Men viktigast av allt är att jag kommer ihåg att även om jag inte ser resultat varje gång så är det bara att fortsätta för det kommer komma. True story.

3. Inte bli socialt handikappad utan man kan fortfarande ha myskvällar och utekvällar men kanske dags att hitta nya sätt. Kanske inte alltid måste kränga en hel godispåse eller dricka tills jag blir packad och sedan avsluta kvällen med fyllekäk. Eller?

4. Jag måste sluta komma på dåliga och då menar jag DÅLIGA undanflykter för att skippa träningen och tillåta onyttig mat. Jag kör alldeles för ofta på "jag förtjänar att äta det" och "idag är det inte meningen att jag ska träna, jag har inga kläder och det är alldeles för blåsigt ute".

Jag måste börja komma på vad jag vill få ut av hela denna utmaningen. Jag vet att jag vill ner till 63 kg. Alltså 10 kg som ska bort skulle jag tippa. Men det viktigaste är egentligen inte vikten utan att bli fit som fan. Jag vill känna mig stark, snygg och jag vill kunna springa till tunnelbanan utan att ens bli andfådd. Här är mina mål jag kommit på hittills:


  • 63 kg ska jag väga. Kan seriöst inte minnas sist jag vägde det utan har bara fått för mig att den siffran skulle sitta fint på mig. Så nu kör vi på det.
  • Träna minst 3 gånger i veckan. Nu i början kör vi på 6 dagar. (Är arbetslös hehe)
  • Försöka promenera mer.
  • Äta nyttigt.
  • Sluta "feströka".
  • Inte känna mig fettig utan kunna ha på mig vad jag vill. Men detta målet kommer av sig själv tack vare ovanstående mål!
UH UH! Känn peppen. Snart kör vi.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar