torsdag 21 mars 2013

DUKAN dag 4.

70.7 stod vågen på idag så vi kör på. Hade ju varit underbart om jag lyckas komma ner under 70 igen under attackfasen. Tror dock det kan bli lite svårt men jag kör på. Men 2.6 kg hittills WOHO!

Gick och lånade boken igår och efter att ha läst lite igår känns det som jag valt rätt väg att gå. Däremot känns det inte troligt alls att jag ska köra en proteindag i veckan hela livet...så fet är jag inte hehe. Och jag tror att den här dieten kan bli lite svår och enformig att följa när jag väl börjar jobba. När man ska luncha ute och behöver be om en tallrik med enbart protein. Känns sådär kul. Och sen alkoholen kommer bli ett problem. Kommer behöva skåla SÅ fort jag fått jobb och dessutom vill man kunna vara med på AWs och sånt kul.

Men samtidigt vill jag verkligen gå ner i vikt. Eller jag SKA ner i vikt och då får man offra lite. Men jag vill kunna äta frukt och grönsaker när jag känner för det. Frukt kan jag förstå att man förbjuder eftersom det innehåller mycket socker men grönsaker känns inte okej. Någon måtta får det banne mig vara.

Fast nu kör vi på med attackfasen och under tiden ska jag lägga upp en plan som jag kommer passa mig. Nu vet jag ändå vad som funkar och vad som inte funkar för mig så nu ska jag bara sätta mig ner och lägga upp en awesome plan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar