onsdag 6 mars 2013

Medeljympa.

Idag blev det medeljympa. Var sjukt jobbigt och väldigt kul med lite variation. Har blivit mycket gym nu den senaste tiden men ska försöka variera mig lite. Dock läste jag precis att den typen av träning jag utför är helt onödig. Att det enda som hjälper en att gå ner i vikt är att köra intervallträning och tunga, intensiva gympass. Men jag köper inte det riktigt, för när jag till exempel kör 30 min cross så förbränner jag typ 300 kalorier och det är JOBBIGT. Och är det jobbigt så är det bra för en. Tror mycket på variation. Tycker det är lite jobbigt med den här hetsen som uppkommit den senaste tiden. "Fit is the new skinny" trenden alltså. Visst det är jättebra att träna men måttligt är alltid bäst. Nu ska alla dricka proteindrinkar, köra tunga gympass och så lite LCHF på det. Har själv också varit inne i de banorna och känt att jag börjat gå åt det extrema hållet. Säger absolut inte att det är fel men för min del ska jag nog satsa på att röra mig varje dag och äta nyttigt.

Och apropå nyttigt så har dagens matintag sett ut såhär:

Frulle: Same old, same old.
Lunch: Havregrynsgröt med solrosfrön och kokos. Banan.
Middag: Biffar med morot och vitkålssallad. MUMS
Dessert: Apelsin.

Så riktigt bra dag. Kommer garanterat äta något senare ikväll iofs hehe. Men det är jag värd och så länge jag äter något nyttigt så är det nemas problemas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar